Enkele dagen st Vaast la Hogue

30 juli 2013 - Saint-Vaast-la-Hougue, Frankrijk

De volgende dag in het plaatsje st Vaast la Hogue stond in het kader van willem 3, Die snode Nederlander had samen met de engelsen een plannetje gesmeed om de fransen in het gevecht bij la Hogue te verslaan. Dat is indertijd aardig gelukt, en de verslagen schepen werden door de nederlanders in de fik gestoken. De restanten daarvan zijn jl opgedoken, en op het eiland Tatihou tentoongesteld. Wij zijn daar geweest, ik voelde mij net kuifje gelet op de naam van het eiland. Joep heeft het bezoek als een bunkerbeurt ervaren en ging geheel uit zijn dak. Het was oorlog overal en hij vond het geweldig....Iris niet, die was er snel mee klaar. Mieke deed haar uiterste best om het eiland rond te lopen en dat lukte best, echter 's avonds heeft ze daar de tol voor betaald. Pijn in de voet die leidde tot de volgende dag weinig doen, het regende aan een stuk. Wel die dag een bezoekje gebracht aan de winkel Gosselin waar je werkelijk van alles kan kopen. Het varieert van fruit en groente tot wijn. Daarnaast verkopen ze kruiden, borsteltjes en nog veel meer. Een hele mooie winkel van sinkel, wel aan de prijs. Wij hebben er lekkere wijn gekocht en wat lekkere stink kaas. 's avonds lekker gegeten om ons op te maken voor een lange reis naar Fecamp. We zouden weer vroeg opstaan om de sluis te halen anders was er uit deze marina geen weg uit. Dus om zes uur door de sluis en zeilen maar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade