Van Breskens naar het Veerse Meer

10 augustus 2013 - Veerse Meer, Nederland

In de morgen om 1130 vertrokken om in konvooi door het veerse meer heen te gaan varen. Wij hadden begrepen dat het konvooi om 1425 zou vertrekken. Een voorspoedige tocht onder zeil over de westerschelde bracht ons via de sluis van vlissingen op het kanaal door walcheren. Na een marifoonoproep aan de keersluisbrug bleek dat er van een konvooi geen sprake was en dat wij binnen een minuut een opening konden verwachten. De resterende bruggen in het kanaal gingen achtereenvolgens open en dicht en via de sluis bij veere kwamen wij op het veersemeer terecht. Het plan was om in de oude vluchthaven een plaatsje voor de nacht te zoeken ivm onze diepgang. Met veel geluk kregen wij wat wij graag wilden. Vrij uitzicht over het veerse meer vanuit de vluchthaven was ons gegund. Mossels in de pan die wij gekocht hadden in breskens en smullen maar. Het was ons galgenmaal want morgen, op zondag verwachten wij thuis te komen. Al napratend onder het genot van een glaasje wijn en een gesprek met een paar mensen die met een winner 950 achter ons lagen de vakantie geevalueerd. De conclusie was........we willen nog een keer!