Fecamp, het mooiste kiezelstrand dat er is!

2 augustus 2013 - Fécamp, Frankrijk

Waar ligt dat aan, aan het super mooie weer dat we hebben. Heerlijk hier, we zijn twee dagen hier blijven liggen, geen meter varen maar wel zwemmen en in de golven spelen. Heerlijk in de zon en we worden steeds zwarter. Zonsondergangen zijn fabelhaft mooi. Nu in de kuip en lekker, omdat we niet willen koken en ook niet uit eten willen gaan aan de frites. De fransen hebben ooit de frites aan het hof van de zonnekoning uitgevonden, via  België zijn wij er gewoon aan geraakt, de Hollanders hebben er allerlei sauzen bij gedaan. Wat mij nu verbaasd is dat de cirkel rond is en dat de fransen die vette klodder mayonaise maar ook al die andere Nederlandse sauzen omarmd hebben. Een frites met saus is hier heel gewoon. Wat ze ook doen is een broodje met frites, das weer iets dat wij van ze moeten leren.........

Morgen gaan we niet zo ver, we hebben besloten geen lange rukken meer te doen maar haventje haventje naar NL te varen. We gaan naar st Valery en Caux. We hebben stroom mee en hopen dit stukje in drie uur te doen. Om 1000 door de sluis want het is weer een droogvalhaventje. Tot morgen!